1) سرورهای گیرنده ایمیل و خدمات دهنده ایمیل
مثل یاهو و جیمیل قوانینی در مورد سرورشان دارند که جلوی ایمیلهای تبلیغاتی
را تا حد امکان میگیرند. ایمیل شما هرچه قدر ساده باشد (متن ساده) شانس
بیشتر به اینباکس رفتن دارد و بعد از آن ایمیلهایی که با فرمت Html طراحی
شدهاند و دارای جداول و رنگ بندی و محتوی لینک هستند، شانس به اینباکس
رفتن زیادی ندارند. اما اگر ایمیل تبلیغاتی شما شامل تصاویر و یا فایلهای ضمینه باشد، احتمال اسپم شدن ایمیل شما بیشتر میشود. در حالت کلی میتوان گفت که ایمیلهای Html بدون تصویر بهترین نوع ایمیل تبلیغاتی جهت ارسال و اسپم نشدن میباشد. نکته مهم: درصورتیکه در ایمیلهای تبلیغاتی خود
از تصاویر استفاده میکنید، هیچگاه تصویر و تصاویر مربوط به ایمیل
تبلیغاتی خود را در سایت خود آپلود نکنید و در ارسالها استفاده نکنید. چون سایت یاهو آدرس لینک تصویر شما را همچنین
سایت شما را بلاکه میکنه و بعد از بلاکه شدن هرچه قدر هم ایمیل تبلیغاتی
بفرستید، همگی به اسپم میره و دیگر از دست شما کاری برنمیآید. بهترین روش آپلود تصاویر پیدا کردن سایتهایی
هستند که تصاویر و یا فایلها را بصورت مجانی قبول میکنند و شما میتوانید
تصاویر را در آن سایتها رایگان آپلود کنید. این سایتها یک لینک تصویر شما را میدهند که این لینک را در ارسالهای خود استفاده کنید. تذکر مهم دیگر: تذکر مهم دیگر این است
که متاسفانه اگر هم تصاویر را در این سایتها آپلود کنید، بعد از ارسال 7-6
هزار ایمیل، باز همان آدرس تصاویر شما بلاکه میشود. برای این منظور
میبایستیکه در یک سایت دیگر همان تصویر و تصاویر خود را یکبار دیگر آپلود
کنید و لینک آن را در ارسالهای خود قرار دهید. برای پیدا کردن سایتهایی که تصاویر و فایلها را
رایگان برای آپلود قبول میکنند کافی است که در یک صفحه گوگل تایپ کنید:
“سایت آپلود عکس رایگان” چند سایت جهت آپلود عکس: بهترین سایتهای ایرانی: بهترین سایتهای خارجی: نکته دیگر در مورد تصاویر: تا حد امکان تصویرهای استفاده شده در ایمیلهای تبلیغاتی خود را کم حجم کنید. برای کاهش حجم تصاویر میتوانید از برنامه محیط نقاشی ویندوز یعنی Paint استفاده کنید. این برنامه تا حد امکان تصاویر را کم حجم
میکند. برای این منظور برنامه Paint را باز کنید و از قسمت Open تصویر خود
را انتخاب کنید و سپس یک بار از منوی File گزینه Save As را بزنید یا
دکمههای ترکیبی Ctrl+S 2) در صورتیکه آدرس وب سایت و یا وبلاک خود را
در ایمیلهای تبلیغاتی خود قرار دهید، بعد از ارسال 5-6 هزار ایمیل
تبلیغاتی، سایت و یا وبلاک شما از طرف سایت یاهو بلاکه میشه. و دیگر هرچه قدر هم ایمیل بفرستید همگی در قسمت اسپم صندوق پستی گیرندهها میره. یک راه برای جلوگیری از بلاکه شدن آدرس اصلی
سایت این است که یک وبلاک درست کنید و در داخل وبلاک آدرس سایت اصلی خودتان
را وارد کنید و آدرس وبلاک را در ایمیلهای تبلیغاتی خود قرار دهید. اگر هم وبلاک بلاکه شد، میتوانید یک وبلاک
دیگر درست کنید و یک بار دیگر طبق گفته بالا آدرس اصلی سایتتان را در وبلاک
قرار دهید و در ارسالها استفاده کنید. راه دیگر برای استفاده آدرس وب سایتتان در
ایمیلهای تبلیغاتی، آدرس وب سایت خود را بصورت تصویر درآوردن است. در
برنامه Photoshop آدرس سایت خود را تایپ کنید و طبق شکل زیر آدرس سایتتان
را درآورید و در نرم افزار ارسال ایمیل گروهی قرار دهید. البته نبایستیکه
بعد از قرار دادن تصویر آدرس وب سایت خود بر روی آن کلیک کنید و لینک آدرس
سایتتان را بهش بدهید. چون همان لینک دادن هیچ فرقی با تایپ مستقیم آدرس وب
سایتتان در نرم افزار نمیکنه. مخاطب مجبور است که برای دیدن ادامه مطالب
تبلیغاتی شما، آدرس سایتتان را تایپ کند و به داخل سایتتان برود. نکته: راه
بهتر استفاده از سایتهایی است که لینک سایت شما را کوتاه میکنند و یک
لینک دیگری به شما میدهند. شما میتوانید از آن لینکی که این سایتها به
شما میدهند در متن تبلیغاتی خود استفاده کنید و اگر هم لینکتان بلاکه شد
دیگر لینک سایت شما سالم باقی میماند. سایتهایی که لینک را تغییر میدهند عبارتند از: مثال: آدرس سایت من چنین است www.email-bank.ir به سایت www.goo.ql میروم و در کادر آن آدرس سایتم را وارد میکنم. سپس بر روی دکمه Shorten کلیک میکنم. بعد از چند لحظه این سایت لینک http://goo.gl/nLuizJ را به من میدهم که این لینک را در تبلیغاتم استفاده میکنم. 3) سعي كنيد كه كمتر از تصاوير در ارسال ايميلهاي تبليغاتي استفاده كنيد تا احتمال اسپم شدن ايميلهاتان كمتر شود. 4) با وجود اینکه ایمیلهای متنی ساده بیشترین
میزان آمار ورود اینباکس را دارند ولی ارتباطی بصری مناسبی با مخاطب ایجاد
نمیکنند. در عوض ایمیلهای مبتنی بر Html که دارای رنگ بندی و چیدمان عناصر
هستند ارتباط بصری عمیقتری با مخاطب برقرار میکنند. تا حدامکان سعی کنید از به کار بردن عکس در ایمیل خود اجتناب کنید مگر اینکه اسپم شدن آنها برایتان مهم نباشد. 5) بهتر است كه به هر آدرس ايميلي كه داريد،
فقط يكبار ايميلهاي تبليغاتي ارسال كنيد. و بعد از سپری شدن چند مدت یکبار
دیگر از همان آدرس ایمیلها استفاده کنید. چون اگر صاحب ايميل بخواهد كه ايميلهاي
تبليغاتي شما را كه هر روز برايش ارسال ميشود را فيلتر كند، آنوقت است كه
با اين عمل كاربر، سايت ياهو متوجه IP شما شده و IP شما را مسدود ميكند و
بعد از آن هرچه ايميلهاي تبليغاتي بفرستيد همگي اسپم ميشود. 6) ايميلهايي كه براي ارسال انتخاب ميكنيد، سعي كنيد كه صد در صد معتبر و حقيقي باشد. اگر ايميلهاي شما شامل آدرس ايميلهاي واقعي و
آدرس ايميلهاي غير واقعي و سوخته باشد، احتمال اسپم شد ايميلهای تبليغاتي
شما افزايش مييابد. 7) در متن ايميلهاي تبليغاتي خود براي اينكه
كاربر آدرس ايميل شما را فيلتر نكند، بهتر است كه يك لينك در متن ايميل خود
به اين مضموم (كاربر گرامي اگر نميخواهيد اين ايميل يكبار ديگر براي شما
ارسال شود، لطفاً بر روي لينك كنيد و آدرس ايميل خود را برايمان ارسال
داريد تا دیگر ایمیل تبلیغاتی برای شما ارسال نشود و آدرس ایمیل شما از
لیست ایمیلهای ما حذف شود. با عرض پوزش) اضافه كنيد. به اين صورت محترمانه از كاربر خواهش كردهايم كه ايميلهاي شما را فيلتر (Spam) نكند. 8) در مورد موضوع نامه (Subject) موارد زیر را رعایت کنید: الف) موضوع یا همان Subject ایمیلهای تبلیغاتی شما نبایستیکه طولانی و خسته کننده باشد. ب) از متنهای طولانی به شدت اجتناب کنید و موضوع تبلیغات خود را بصورت متن کوتاه و پر محتوا قرار دهید. ج) موضوع میبایسیتکه کوتاه و مختصر باشد و منظور متن ایمیل را به خواننده ایمیل برساند و نظر خواننده را به خود جلب کند. د) موضوع ایمیلهای تبلیغاتی خود را بعد از ارسال 3-4 هزار ایمیل تغییر دهید. منظور این است که اگر برای مثال دارید 100.000
ایمیل میفرستید، بعد از ارسال 3 یا 4 هزار ایمیل، موضوع ایمیل تبلیغاتی
خود را یک کمی تغییر دهید و یک جمله دیگر بگذارید چون اگر بخواهید فقط با
یک موضوع برای 100.000 نفر ایمیل تبلیغاتی بفرستید، سایت یاهو متوجه میشه
که شما دارید اسپم میفرستید و امکان زیادی داره که IP شما را بلاک کند و
بعد از ارسال 7-8 هزار ایمیل دیگر ایمیلهای شما به اینباکس نرود. برخی از برنامههایی که در سایتهایی همچون یاهو
و گوگل به منظور تشخیص اسپم به کار میروند، با آنالیز کردن کلمات و بطور
کلی محتویات ایمیل عمل میکنند. برخی از کلماتیکه این قبیل برنامهها به
آنها حساساند شامل مباحثی همچون Free، Crack ، EmailMarketing ، کسب
درآمد ، ایمیل مارکتینگ و … پس باید تا حد امکان از استفاده از این کلمات
در ایمیل ارسالی خود اجتناب کنید و یا اینکه از ترفند زیر استفاده کنید. یک ترفند جهت جلوگیری از اسپم موضوعات ایمیلهای تبلیغاتی شما: راه دیگر برای استفاده از کلماتی که در بالا
اشاره شد، قرار دادن کلمات و یا همان موضوعات و یا متن تبلیغاتی خود در بین
دو ” ” و یا قرار دادن کلمات حساس بین *** کلمه مورد نظر*** یا چسباندن کلمات به هم و یا فاصله قرار داده بین حروف است که سایت یاهو کمتر متوجه این کلمات اسپم بشود. مثال: به جای کلمات ایمیل مارکتینگ بنویسید: ایمیلمارکتینگ (همانطور که مشاهده میکنید کلمه ایمیل به مارکتینگ چسبیده است). یا به اینصورت: “ایمیلمارکتینگ” یا به اینصورت: اولین نرم افزار فارسی *** ارسالایمیلگروهی*** یا به اینصورت: نرم افزار *-*-* ایمیلمارکتینگ*-*-* یا به اینصورت: ”EmailMarketing” و یا E m a i l M a r k e t I n g و یا E-m-a-i-l M-a-r-k-e-t-i-n-g 9) نکته دیگری که باید در ایمیلهای ارسالی به آن توجه کرد، نوع قالب و استیل ایمیل ارسالی است. همیشه برای ایمیلهایتان طرح ساده و در عین حال
حرفهای را در نظر داشته باشید. استفاده بیش از حد از رنگهای متنوع، فونتها
گوناگون، اندازههای مختلف و تصاویر زیاد در ایمیل، شانس به اسپم درآمدن
ایمیل را تا حد زیادی افزایش میدهد. استفاده از فونتها با اندازه بزرگ، تصاویر زیاد
و ایمیلهای چند کلمهای نیز از عوامل مهم در تشخیص ایمیل شما به شکل اسپم
هستند. ایجاد قالب به شکل استاندارد CSS نیز که باعث کاهش تگهای نوشتاری
میشود، تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت ایمیل ارسالی خواهد داشت. همیشه سعی کنید که از قالب یکسانی برای ارسال ایمیل برای کاربران خود استفاده کنید. در این صورت، کاربران به سرعت ایمیل ارسالی را تشخیص خواهند داد. 10) نکته مهم دیگر در ارسال ایمیلها دربازههای
زمانی مشخص است. به عنوان مثال، سایتwww.kbalertz.com، باگها و مشکلات کشف
شده در محصولات مایکروسافت را به صورت هفتگی برای کاربران خود ارسال
ميكند. البته این نکته، بیشتر برای جنبه حرفهای کار مد نظر است. 11) نکته مورد بسیار مهم دیگر، ارسال لینک
تایید برای کاربری است که درخواست دریافت ایمیل از جانب سایت شما را دارد.
اهمیت این موضوع از اینجا مشخص خواهد شد که اگر فردی در هنگام درخواست
عضویت، ایمیل فرد دیگری را وارد کند و ایمیلهای ارسالی برای فرد دیگری
ارسال شود، از آنجا که وی درخواست عضویتی را مطرح نکرده، گمان خواهد کرد که
ایمیل ارسالی از جانب شما، اسپم است و ممکن است آن را به صورت اسپم گزارش
کند! 12) نکته مهم دیگر، دادن امکان عدم عضویت
(unsubscribe link) به کاربری است که برای دریافت ایمیل در سایت شما عضو
شده است. رعایت این نکته، در برخی کشورها همانند آمریکا و انگلیس، یک قانون
است و فرستنده ایمیل باید حتماً آن را انجام دهد. در غیر اینصورت، ایمیل
ارسالی به عنوان اسپم در نظر گرفته خواهد شد.مواردی که باعث میشود ایمیل تبلیغاتی شما به حداقل اسپم شدن برسد:
قالب ایمیلهای ساده رو همیشه در نظر داشته باشید و حداکثر از دو یا سه نوع مختلف فونت و سایز استفاده کنید.
دفعات بازدید : 4,871